YLEISET OSTOEHDOT

 

Yhteystiedot

 

Approved Companies GmbH

VAT: DE312256582

Trade register number: HR B FL 12316FL

Rosenkranzer Str. 2b

25927 Aventoft

GERMANY

E-mail: cs@ptvstore.fi

Puhelin: +358 923169494

 

PTV Store on Approved Companies GmbH alaisuudessa.

 

Maksaminen

 

Approved Companies hyväksyy seuraavat maksutavat:

 

VISA

Mastercard

Klarna

Apple Pay

PayPal

 

 

Approved Companies GmbH ei veloita tilauksen ostosummaa ennen kuin tilaus on lähetetty.

Kaikki veloitukset veloitetaan euroina sisältäen arvolisäveron.

Approved Companies käyttää valtuutettua maksujärjestelmää, joka salaa maksun korttitiedot käyttäen SSL (Secure Socket Layer) protokollaa. Tämä tarkoittaa, että kortti ja tilitiedot eivät ole Approved Companies:in saatavissa. Emme veloita ylimääräisiä luottokortti kuluja.

 

Meidän maksujärjestelymme täyttää PSD2 (Revised Payment Service Directive) vaatimukset, joka takaa, että maksusi on suojattu ostaessasi verkkokaupasta.

 

Klarna

 

Yhteistyössä Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, kanssa tarjoamme seuraavat maksutavat:

 

  • Lasku: 14 vuorokauden maksuaika tilauksen lähetyspäivästä alkaen
  • Tili: Klarna tili on luotto, joka mahdollistaa luoton ottajalle 30 päivän maksuajan tai mahdollisuuden jakaa luotto jopa 36 kuukauden osiin

 

Mikäli maksutavaksi tilaukselle on valittu Klarna lasku, maksu tehdään aina suoraan Klarnalle. Voit lukea aiheesta lisää heidän omilla sivuillaan.

 

 

Toimitus

 

Pyrimme hoitamaan tilaukset niin nopeasti kuin mahdollista. Approved Companies pyrkii toimittamaan kaikki arkena ennen klo 11.00 (CEST) tehdyt tilaukset kaikkina arkipäivinä. Pyrimme toimittamaan 24 h sisällä tilauksen ostohetkestä, normaaleina aikoina. Pyhien ja viikonlopun jälkeen viiveitä saattaa esiintyä.

 

Keskimääräinen toimitusaika Suomeen on 4-8 arkipäivää varastoltamme Saksasta, riippuen mikä toimitustapa on ostoksen yhteydessä valittu. Kampanja-aikoina ja pyhien jälkeen viivästyksiä toimitukseen saattaa tulla.

 

Kun tilaus lähetetään asiakas saa sähköpostiin lähetysvahvistuksen PTV Storesta sekä kuljetusyhtiöltä, missä on seurantatunnus paketille. Roskaposti on hyvä myös tarkastaa, sillä joskus vahvistus voi ohjautua sinne.

 

Kun tilaus on lähtenyt varastoltamme matkaan, kuljetusyhtiö on vastuussa toimituksesta ja tilauksen toimitukseen liittyvästä infoamisesta, kuten saapumisilmoituksen lähetyksestä.

 

Asiakas on itse myös vastuussa seuraamaan paketin kulkua seurantatunnuksella ja huolehtimaan, että hän saa tilaamansa tavaran viimeistään 10-14 vuorokauden päästä ostosta. Mikäli jotain ongelmia toimituksessa ilmenee, täytyy asiakkaan olla yhteydessä PTV Storen asiakaspalveluun kohtuullisessa ajassa tilauksen teosta. Mikäli asiakas on yhteydessä liian myöhään ja paketin noutoaika on umpeutunut ja tilaus on lähtenyt jo takaisin meille, emme voi tehdä asialle siinä vaiheessa mitään.

 

Mikäli asiakas haluaa purkaa kaupan, palautamme tuotteiden arvon, kun tilaus on saapunut takaisin varastollemme. Mikäli asiakas haluaa, että lähetämme tilauksen uudestaan, kun se on saapunut varastollemme, asiakkaan tulee itse kustantaa kuljetuksen hinta uudestaan, mikäli asiakas on jättänyt tilauksen noutamatta.

 

 

Toimitustavat

 

Postnord

Bring

DHL

UPS

 

Toimituksen hinnoittelu

 

Toimituksen hinta lasketaan automaattisesti kassalla sen mukaan, kuinka paljon ostokset painavat ja mikä kuljetusfirma on kyseessä. Järjestelmä antaa automaattisesti kullekin kuljetusyhtiölle vaihtoehdoksi kotiin toimituksen, pikalähetyksen tai pakettipiste toimituksen.

 

Toimitus on ilmainen pakettipisteille, kun tuotteiden loppusumma ylittää 100 euroa.

 

Jos tuotteiden loppusumma on alennuksen jälkeen 92 euroa, mutta toimituksen kanssa loppusumma on 100 euroa, niin tällöin ei ole oikeutettu ilmaiseen toimitukseen, koska tuotteiden arvo tulee ylittää 100 euron rajan, saadakseen ilmaisen toimituksen.

 

Huomioitavaa toimituksesta

 

Jos valitset toimituksen noutopisteelle, hyväksyt, että kuriiri voi valita vaihtoehtoisen noutopisteen, mikäli valittu piste on täynnä, suljettu tai paketti on liian suuri kyseiseen pisteeseen. Tätä tapahtuu usein black friday ja joulunaikaan, kun paketteja on liikkeellä moninkertainen määrä.

 

Jos verkkokaupasta valitsee tilaukselle toimitustavaksi Maxi-Kirje (sisältö sovittava postilaatikkoosi, ei vakuutusta) tarkoittaa tuo sitä, että mikäli paketti katoaa kuljetuksessa, pakettia ei ole vakuutettu.

 

Maxi kirje on sovittava postilaatikkoon. Mikäli paketti ei mahdu, kuljettaja vie sen automaattisesti lähimmälle pakettipisteelle, josta paketin voi noutaa.

 

Virheen korjaamisoikeus

 

Tilauksissa, joissa ilmenee, että tuote on loppu, tai lähetys viivästyy, pyrimme ilmoittamaan asiakkaalle asiasta välittömästi. Pyrimme löytämään asiaan ratkaisun asiakasta miellyttävällä tavalla, kuten jokin vastaava korvaava tuote puuttuneen tilalle tai palauttamalla tuotteen summa takaisin.

 

Hinta virheet

 

Mikäli verkkokaupassa on jokin suuri hintavirhe tuotteessa ja asiakas on tilannut tämän tuotteen.

Meillä on oikeus korjata virhe, eikä meillä ole velvollisuutta toimittaa kyseistä tuotetta väärällä hinnalla. Tilauksen summaa ei veloiteta asiakkaalta ennen, kun tilaus on lähetetty varastosta.

 

 

Peruutusoikeus

 

Asiakkaan tulee aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme cs@ptvstore.fi, mikäli haluaa käyttää peruutusoikeutta, niin kerromme tarkemmat ohjeet, kuinka toimia.

 

Asiakkaalla on 14 vuorokauden peruutusoikeus ostaessaan meiltä. 14 vuorokauden peruutusoikeus lasketaan päivästä, jona asiakas vastaanotti tuotteet. Mikäli tilauksen tuotteet toimitetaan eri paketeissa, lasketaan peruutusoikeus siitä päivästä, kun viimeinen tuote on vastaanotettu.

 

Tämä tarkoittaa, että asiakkaalla on 14 vuorokautta aikaa tilauksen vastaanottamisesta, ilmoittaa meille, että haluaa käyttää peruutusoikeutta. Kun asiakas on ilmoittanut meille peruuttavansa ostoksen, hänellä on 14 päivää aikaa palauttaa tuotteet meille.

 

Tuotteiden arvo palautetaan asiakkaan alkuperäiselle maksutavalle vasta sitten, kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja todenneet tuotteet myyntikuntoisiksi. Mikäli asiakas haluaa palauttaa vain osan tilauksen tuotteista, emme palauta tilauksen toimituskuluja. Jos palauttaa koko tilauksen tuotteet, palautamme myös toimituskulut. Tämä ei kuitenkaan koske, mikäli asiakas on vapaavalintaisesti valinnut tilaukselleen kalliimman ja nopeamman toimituksen, kuten kotiinkuljetuksen.

 

Asiakas vastaa itse palautuksen toimituskuluista ja vastuussa mahdollisista vahingoista, joita niille aiheutuu kuljetuksen aikana.

 

Mikäli asiakas vastaanottaa viallisen tuotteen tai jokin virhe on meidän osaltamme sattunut, me kustannamme palautuksen toimituskulut.

 

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama, kuin tilauksen peruuttaminen. Mikäli paketin jättää noutamatta, asiakkaan tulee olla meihin yhteydessä asiasta. Noutamatta jätetystä tilauksesta, emme palauta tilauksen toimituskuluja takaisin.

 

 

Ei oikeutta palautukseen

 

Elintarvike- ja terveysturvallisuusmääräysten vuoksi, tuotteita, joiden pakkaus tai sinetti on aukaistu, ei voida palauttaa. Tämä pätee kaikkiin lisäravinteisiin ja elintarvikkeisiin.

 

 

Tuotteen kunto, kun palautat sen

 

Jos tuotteen arvo laskee sen vuoksi, että kuluttaja käyttää sitä väärin tai muulla tavoin kuin mihin se on alun perin tarkoitettu, myyjällä ei ole velvollisuutta palauttaa tuotteen täyttä hintaa.

 

Mahdollinen palautettavissa oleva summa riippuu tuotteen vähittäismyynnistä, ja joissakin tapauksissa tämä voi tarkoittaa, että vain rahtimaksut voidaan palauttaa.

 

Suosittelemme, että palautat tuotteen alkuperäispakkauksessa. Jos alkuperäinen pakkaus puuttuu, se voi vähentää tuotteen arvoa.

 

Rahapalautus

 

Mikäli asiakas peruu tilauksen tai palauttaa tuotteen, asiakas saa meiltä hyvityksen.

 

Hyvitämme summan aina alkuperäiselle maksutavalle, mikäli muusta kuten store crediitistä ei ole sovittu, minkä asiakas voi käyttää uuteen ostokseen.

 

Teemme hyvityksen vasta sitten, kun olemme saaneet palautuksen takaisin, ellei asiakas lähetä tositetta siitä, että on lähettänyt tuotteet takaisin meille.

 

 

 

Valitusoikeus

 

EU kuluttajalain mukaan asiakkaalla on oikeus tehdä valitus tuotteesta myyjälle 24 kuukauden sisällä ostohetkestä.

 

Jos asiakkaan valitus on perusteltu, se tarkoittaa, että asiakas saattaa voida vaihtaa tuotteen uuteen, saada hyvityksen tai perua kaupan, riippuen täysin tilanteesta.

 

Valitus tulee tehdä kohtuullisen ajan kuluessa vian havaitsemisen jälkeen. Kohtuulliseksi ajaksi vian havaitsemisen jälkeen voimme tulkita noin kahta kuukautta.

 

Henkilötietojen käsittely

 

Tarvitsemme seuraavat tiedot asiakkailta tilaukseen:

 

nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.

 

Rekisteröimme ja välitämme henkilökohtaiset tiedot, jotka ovat tarpeen tavaroiden toimittamiseksi asiakkaalle.

 

Henkilötiedot rekisteröidään ja pidetään Approved Companies GmbH:n tiedoissa viiden vuoden ajan tietojen poistamisen jälkeen.

 

Työskentelemme myös useiden muiden yritysten kanssa, jotka tallentavat ja käsittelevät henkilötietoja.

 

Nämä yritykset käsittelevät tietoja yksinomaan puolestamme, eivätkä voi käyttää niitä omiin tarkoituksiinsa.

 

Työskentelemme vain sellaisten tietojenkäsittelijöiden kanssa EU:ssa tai maissa, jotka tarjoavat tietojen riittävän suojan.

 

Sivustolla https://www.ptvstore.fi tiedoista vastaa Jesper Ørum.

 

Asiakkaalla on oikeus saada tietoja siitä, mitä asiakkaan tietoja käsittelemme.

 

Jos uskot yksityiskohtien olevan epätarkkoja, sinulla on oikeus saada ne korjattua. Tietyissä tilanteissa meidän on poistettava tietosi, jos pyydät meitä tekemään niin. Nämä voivat olla esimerkiksi tietoja, joita ei enää tarvita siihen tarkoitukseen, johon niitä alun perin käytimme. Voit myös ottaa meihin yhteyttä, jos uskot, että tietojesi käsittely tapahtuu laittomasti. Voit kirjoittaa meille osoitteeseen cs@ptvstore.fi.

 

Minne voi reklamoida?

 

Mikäli asiakas haluaa reklamoida ostoksestaan kuluttajana, tulee hänen olla yhteydessä asiakaspalveluun asiasta cs@ptvstore.fi . Mikäli ratkaisua ei löydy asiaan, asiakas voi olla yhteydessä EU Commission’s Online Complaints portaaliin http://ec.europa.eu/odr.

 

 

Ostoehtojen viimeisin muokkauspäivä: 14.5.2021